Biotajm för Förskoleklasserna och 1:orna

Den här veckan har åk F-1 varit på bio. De tittade på filmen "Yuku och fjällets blomma". Kul och spännande att få gå på bio med skolan. Läs mer och se filmens trailer här nedan.

"Vad ska det bli av Yuku, musen som brinner för musik och berättelser i stället för att prioritera mat som en mus ska? Som tur är har hon en mormor som förstår. När mormors dagar sakta rinner ut, blir det Yuku som hjälper hela musfamiljen, just genom att prioritera annorlunda. Hon ger sig ut på ett stort äventyr där hon möter både skrämmande och hjälpande varelser. Yukus sånger och tro på berättelsens kraft hjälper henne på vägen. Och ljuset hon finner i fjällets blomma hjälper både mormor och alla syskonen att övervinna mörkret."

Kika på filmens trailer HÄR.

6 oktober 2023