Idrottens dag och Pidde P

Vilken dag! Igår fick elever i åk F-6 testa flera olika sporter. En aktiv dag som avslutades med musik och dans med Pidde P. Läs vidare och se vad barnen hade för sig under dagen.

image3mvtm.png

29 september 2023 arrangerar Riksidrottsförbundet Idrottens dag i skolor över hela Sverige. Det är en del av European School Sports Day, som genomförs tillsammans med skolbarn över hela Europa, och EU:s satsning European Week of Sport.

På von Bahr skola idrottades det hela dagen.

Lilla Sportspegeln var med under hela dagen och det de filmade kan ni kika på i nästa vecka - vi lägger så klart upp en länk här på hemsidan då.

Dagen startade med uppvärmning som leddes av Friskis & Svettis.imagenaqjl.png

Efter det gick eleverna runt klassvis till olika stationer där de kunde testa på olika sporter. De olika stationerna var:

Rörelsepass med Friskis & Svettis

Innebandy med Upplands Innebandyförbundimagel8bfs.png

Dans med Active Immortals Dance Studioimageauh6.png

Gagaboll med von Bahrs skolaimageek1da.png

Basket med Uppsala Basket

image3xm7q.png

Amerikansk fotboll med Uppsala 86:ersimageuxq6w.png

Laser Run med Förbundet för modern femkampimage40o25.png

Fritidsbanken Här fick man testa att skjuta med pilbåge, putta golfbollar, kasta frisbee i rockring, kasta ärtpåsar i rockring och kubb.

images6p2t.png

Judo med Östra Aros Judoklubbimage3tzwa.png

Bowling och Boccia med Uppsala Handikappidrott

image8mzk.png

Rörelsebana med RF-SISU Upplandimage23yo8.png

Friidrott medUpsala IF

image3gkgm.pngHopprep med von Bahrs skolaimaged2js.png

Dagen avslutades med en show med Pidde P - vilket drag det var! Alla var så glada och dansade och sjöng för fullt.

images4p77.png

HÄR kan du lyssna på Pidde P:s låtar.

29 september 2023